5/6/18

Exercicis CD i CI

1. Feu l’anàlisi sintàctic de les oracions següents. Identifiqueu els sintagmes i les funcions següents: SN (subjecte), SN (CD), SPrep (CI), SV (predicat).


  1. Vaig comprar tres roses vermelles.
  2. Vaig demanar un bolígraf a l’Helena.
  3. M’agrada el suc de taronja.
  4. El palau té un arc meravellós.
  5. Faig un jersei al Jordi.
  6. La Laia portava una bata groga.
  7. M’interessa l’astronomia.
  8. L’Oriol travessa el parterre de gespa.
  9. Regalarem una bicicleta als nens.
  10. L’arquitecte prenia les mides del terreny.
  11. Els excursionistes escalaven la muntanya més alta del Pirineu.

2 comentaris:

  1. GRACIS CRISTINA PER POSAR AQUESTES FRASES
    YOUSSEF I SAYF

    ResponElimina
  2. Anònim16.1.23

    Em podeu ajudar a fer aixo ?sisplau

    ResponElimina

Deixa un comentari!